Kvůli živelné katastrofě nyní poskytujeme pouze mobilní péči. Kontaktujte nás pro rychlou pomoc.

Očima ředitelky: Stres, testy a radostné setkání

Od kolegy Pavla zněl úkol jasně: napiš zajímavě, jaký byl pro tebe uplynulý měsíc v I MY. No, měla jsem pocit, že to bude ízypízy akce, za chvilku hotová. Ale to rozhodně není! Zkoušeli jste si někdy sepsat zajímavě poslední měsíc vašeho života? V době, kdy se vaše jevišťátko smrsklo jen na práci a rodinu?

Pro všechny jsou poslední týdny náročné. V některých ohledech se potýkám s podobnými problémy, jako všichni ostatní lidé na světě. Nebo spíš jako všichni lidé v ČR.

Stresující je pro mě nejistota a totální absence informací, které by říkaly, jak máme jednat a jaké jsou naše povinnosti a práva. Pro naši práci, naši sociální službu – ranou péči nevychází nikdy žádné pokyny. Pokud jsou nějaké postupy či opatření zmíněné, tak se týkají velkých, pobytových služeb, ne nás. Takže se pynožím a hledám, volám a zjišťuji.

Chci maximálně ošetřit tým, aby zvládal i nadále klientské rodiny podporovat a zároveň, aby všechno bylo bezpečné. Pro všechny. Jezdit do rodin chceme a musíme, jsme sociální služba, ale jak to udělat dobře?

Nakonec se po několika hodinách naštvu. Nechci čekat, co se „shora“ vymyslí a jak, protože důvěra je na bodu nula… spíš hluboce pod nulou. Vyhledala jsem (snad ty nej 🙂 antigenní testy a trojkové respirátory. Za peníze, které nám posílají jednotliví dárci… Veliké díky všem za to, že jste!!!

S Rolničkou a zdravotnicí Lenkou Maťhovou máme domluvené min. 2x týdně testování. Kolegyně pracují v rodinách a jezdí po celém kraji, všichni potkáme obvykle jen ve středu a v pondělí na testy. Takže od začátku března jsme celí testovaní :-).

Celý tým u nás znamená 5 stálých zaměstnanců a 3–4 externisté, kteří jsou v jiných městech, takže se potkáváme pravidelně online či po telefonu. Pokud máte kolegy ze Svitav, Budějic a Hradce, tak to ani jinak nejde, covid-necovid :-). A online prostředí kanceláře jsme měli už před pár lety, to nás naštěstí teď netrápí.

Museli jsme také znovu přesunout benefiční představení Hrdého Budžese. Na říjen. Je mi líto herců a divadla a všech, kteří se těšili, ale nedá se nic dělat.

Radost se ale přeci jen najde. Třeba když jsme se zase jednou sešli jako téměř celý tým u nás v kanceláři (což jsou místnosti v 1. patře nad Českou poštou). Všichni řádně negativními antigentesty oznámkovaní.

Důvod setkání byl jasný – workshop s J. Jilemnickou na téma Komunikace. Jak vést správný rozhovor s našimi klienty? Umět klást správně otázky tak, aby k vám druhý měl důvěru, aby neměl pocit tlaku a aby se rozpovídal, dokázal se zamyslet a sám pro sebe, své dítě a rodinu vymyslel ty nejvhodnější cesty ke změně. To není jen tak! To je pěkná fuška.

8cb0f1fe-skolenikomunikace5.png
Možná je to otřepané a znáte to, ale třeba pokládání tzv. zavřených otázek (to jsou ty, na které se dá odpovědět jen ANO/NE, např. „dařilo se vám s vaším synem skládačky poskládat?”) příliš nevede k tomu, aby člověk zapřemýšlel anebo se rozpovídal. Naproti tomu otázka otevřená (třeba „jak se vám dařilo se synem pracovat se skládačkami?“ už má úplně jiný účinek…

A tak jsme si všechno osvěžili, museli se překonat, protože jsem se natáčeli na kameru (to všechny milujeme) a trénovali rozhovory. Cíl je jasný, být v rodinách co nejpříjemnější, opravdoví, nejšikovnější, co nejvíc nápomocní. Uvidíme a uvidíte, jak se to bude dařit.

Protože kvůli dětem s handicapem a jejich rodinám tu jsme. A ty to teď mají hodně náročné. Asi jako všechny rodiny s dětmi. Ale tu pozornost a péči si musíte ještě znásobit často dvěma i třemi, abyste se přiblížili životu v rodině takového malého neposedy s poruchou autistického spektra anebo s ADHD a podobně.

No, tak nevím, co mi Pavel na mou snahu o „reportáž” řekne. A jestli někdo, kdo nebude muset, to dočte až sem na konec.

Jestli ano, tak jupí 😀 Upřímně děkuji a ptejte se, jestli by vás cokoliv dalšího zajímalo (dole je k tomu formulář). Mějte se, pokud možno co nejlépe to půjde. A příští měsíc zase na napsanou.

Klára Csirková

Další články

S čím pomáháme přesně?
Pokud by se pro stejný účel použil smysluplný text, bylo by těžké hodnotit pouze vzhled, aniž by se pozorovatel nechal svést ke čtení obsahu. Pokud by byl naopak použit nesmyslný, ale pravidelný text

Zůstaňme ve vzájemném kontaktu