Pomáhejme společně — Setkání poskytovatelů rané péče
Čím víc, tím líp. Platí to i při pomoci dětem a rodinám. Právě z tohoto důvodu proběhlo v pondělí 8. dubna v prostorách I MY další setkání poskytovatelů rané péče v Jihočeském regionu. Cílem setkání, kterého se účastnilo hned 13 zástupců celkem 7 organizací bylo nastavit rámec spolupráce tak, aby z něj těžili především naši klienti. A na čem jsme se shodli?
Raná péče jako terénní služba
Už na předchozím setkání 28. listopadu loňského roku jsme se společně shodli na tom, že sociální služba poskytovaná jako raná péče by měla být zejména o terénní práci. Pokud je totiž klient pouze v v ambulantní péči a nebo je ambulantní péče převažující, nejedná se o ranou péči.
Zatímco v rámci Jihočeského kraje je požadováno minimálně 51 % zastoupení terénní práce, I MY bychom rádi prosadili tento poměr až na 75:25 ve prospěch terénních služeb. Právě takto může totiž podle nás zůstat raná péče zůstat především preventivní službou. Tím, že se bude navíc co nejvíce odehrávat v přímo v rodinném prostředí budou moci poradkyně lépe pochopit zázemí dětí.
Pomoc alespoň 5x ročně
Shodli jsme se na tom, že při poskytování služby je nutné vycházet vstříc hlavně potřebám rodiny. Všichni účastníci setkání se nakonec dohodli, že za rodinami je nutné vyjíždět minimálně 5x ročně, v ideálním případě by ale mělo být takových výjezdů za rok dvanáct.
Jak poskytnout pomáhat?
Společně jsem se tak dobrali k tomu, jakou přípravu je nutné vyvinout předtím, než začneme poskytovat ranou péči. Vyjasnili jsme si kritéria, podle kterých rodinu přijmout, případně doporučit jiné organizaci (například věk dítěte a skupiny postižení).
Počítání za domácí úkol
Abychom se příště mohli bavit ještě konkrétněji, dostali všichni zástupci přítomných organizací malý domácí úkol. Do příštího termínu shledání si připraví data o počtu terénních konzultací, počtu ambulantních konzultací, ujetých kilometrech k jedné rodině a počtu rodin spadajících pod jednu poradkyni.
Zase se uvidíme v září
Proč rušit něco, co funguje. Všem přitomným se setkání a vzájemná diskuze natolik líbila, že jsme si hned domluvili termín dalšího shledání. Tím bude 25. září a po něm hned 13. listopad. Uvidíme se znovu v I MY. Moc se těšíme.
I MY chceme upřímně poděkovat všem účastníkům setkání za vstřícnost, podnětné příspěvky a ochotu ke spolupráci. Stejně tak děkujeme Nadačnímu fonfu AVAST a projektu Spolu do života — Leadership akademie, z něhož je setkávání financováno.